Is a HomePage: bool(false)
Current page-id: 416
Home page-id: 641

Should be HomePage: bool(false)

Current LangCode: nl

is a MiniSite: bool(false)

Should Load Subnav: bool(true)

Has Sidebar: bool(false)

Should Load Sidebar: bool(false)

Has bottomMenu: bool(false)


Op zoek naar inspiratie?
Smullen maar!

Meteen een opmerkelijk verschil

Quizvraag: wat is de noordelijkste stad van België? Hoogstraten! Daar waar de gemeenteambtenaren de baseline van hun stad alle eer aandoen. Want ‘hoogst hartelijk’: dat ondervond de Schrijfdokter aan den lijve tijdens de workshop ‘Wervende webteksten’. De sfeer zat goed, en de resultaten liegen er niet om. Yvonne van Dijk, communicatiedeskundige van de stad, geeft tekst en uitleg.

casestudy-stadhoogstraten

Yvonne van Dijk, Hoogstraten9 maart. In de grote vergaderzaal 'De Welgezinde' stromen gemeenteambtenaren van alle slag toe: toeristische dienst, lokale economie, evenementenloket, bibliotheken, lokale politie, dienst Samenleving … Zelfs de burgemeester is van de partij.

Ze hebben er allemaal duidelijk zin in, al hangt er ook wat spanning in de lucht. Want voor hen ligt de bundel met hun eigen teksten die ze Schrijfdokter® Wim vooraf bezorgden. En die vandaag als concrete voorbeelden dienen. Toch mogen ze gerust zijn: Wim is streng maar rechtvaardig. En benoemt net zo vaak wat al schittert als wat nog beter kan.

Eigen voorbeeldteksten openen ogen

Yvonne van Dijk, communicatiedeskundige van de stad: “Door te werken met eigen voorbeeldteksten maak je een prima inschatting van waar je zelf nog steekjes laat vallen. De deelnemers waren zeer aangenaam verrast over de fijne interactie en de waardevolle tips.”

Digitale sprong, blij weerzien

Yvonne: “Enkele jaren geleden stond de Schrijfdokter al eens in deze zaal. De herinneringen daaraan waren nog levend, en de toenmalige deelnemers lovend. Dus was het logisch dat we nu opnieuw contact opnamen met Wim. Want intussen maakte onze stad een digitale sprong, zoals met het gloednieuwe online-bezoekersplatform VisitHoogstraten. En werken we koortsachtig aan de nieuwe gemeentelijke website. In al die digitale projecten willen we niet alleen de bezoeker bij de kraag vatten, maar ook Google.

Schrijfdokter Wim: “Dat is voor mij de gedroomde combinatie. Want mijn moederbedrijf Schrijf.be scoort al Google-topposities sinds zijn start in 2001 – ruim een decennium voor er nog maar sprake was van SEO-copywriting (schrijven om hoger te scoren).”

Cocreatief stadsmagazine

Yvonne: “En dan is er ook nog Infozine, ons stadsmagazine, dat we cocreatief ontwerpen. Hierbij levert elke stadsdienst zijn eigen teksten aan. Wat is het dan leuk wanneer de trainees al meteen de tips van de schrijfworkshop in praktijk brengen. Je merkt echt het verschil waarop zij hun lezers aanspreken.”

Ideale match

Of Yvonne Schrijfdokter Wim zou aanraden? Yvonne: “Absoluut! De workshop is héél toegankelijk en nuttig voor mensen van alle schrijfniveaus. Zowel die in het communicatievak als die erbuiten, steken heel wat op tijdens de training. Je stapt naar buiten met een pak tips die je meteen in de praktijk kan omzetten. Kortom, voor ons was de Schrijfdokter de ideale match!”

Wim: “En de liefde is geheel wederzijds. Een groep zoals die van de stad Hoogstraten, die erop gebrand is om bij te leren en de interactiviteit niet schuwt, geeft mij als trainer vleugels. Gelukzalig tufte ik op m’n moto weer richting Mechelen.”

 

logo hoogstraten banner